torsdag 17. mars 2016

Det våres!

10 varmegrader i skyggen i går så da ble godstolen pakket ut fra presenningene på terrassen. Koste meg ute i sola i flere timer med fleecepledd. Hadde vel nesten holdt uten, for var så varmt at bikkja krøp i skyggen med jevne mellomrom. Men av erfaring har jeg lært, det er jo ikke til å stikke under en stol at jeg er en smule giktisk og veldig dumt dersom man skal stri med det i flere dager etterpå. Og nå skal våren virkelig nytes, i alle fall her fra terrassen.
 For hagen er ikke akkurat så veldig tilgjengelig for en som vandrer omkring med rullator. Men den tid kommer snart. Og i år er alt på plass, bare å vandre ned rampa mi, krysse plenen bort til paviljongen. Bare snøen forsvinner. Men her, vendt mot nordvest, blir nok snøen liggende en god stund ennå. Men haster ikke. Skal kose meg masse på terrassen før den tid. Så glad jeg fikk bygget meg den terrassen, for, som tidligere førskolelærer er jeg vant med å være masse utendørs. For i barnehagen er det ikke noe som heter dårlig vær, bare dårlige klær. Så nå skal jeg nyte utelivet i omtrent 7 måneder framover. HERLIG!

Ingen kommentarer: