fredag 27. mars 2015

Venter på våren...

Jeg er veldig glad i den lille uteplassen på inngangsterrassen min, koser meg her i godstolen med morgenkaffen hver dag når det er vær til det. Formiddagssola skinner inn her og plassen ligger lunt under tak.

Men under det siste snøfallet havnet snøen til og med i denne stolen. Kanskje ikke så rart, til tider snødde det vannrett.

I fuglekassa under har jeg hatt leieboere i flere sesonger nå, både kjøttmeis og blåmeis, og venter spent på hvem som i år flytter inn. I trærne utenfor terrassen står og ei fuglekasse, ei vanlig ei. Der flytter det vanligvis inn en svarthvit fluesnapper. Kassene er egentlig plassert litt for nærme hverandre, men jeg hadde egentlig beregnet denne Bed& Breakfast til dekorasjon og synes selvsagt det er morsomt at den ble tatt i bruk. Den er plassert bare et par meter fra godstolen, så mor og far Pippip er litt skeptiske til meg i begynnelsen, men etter en stund går det veldig greit.

Ingen kommentarer: